PO PIERWSZE: Pierwszą czynnością, którą musisz wykonać jest, złożenie wniosku CEIDG-1. Można to zrobić poprzez stronę internetową jak i osobiście w Urzędzie Miasta lub Gminy. Warto podkreślić, że wysyłając wniosek przez internet i tak prędzej czy później musimy się stawić w urzędzie aby wniosek podpisać. Poza indywidualnymi przypadkami posiadającymi kwalifikowany podpis elektroniczny. Wniosek ten - jeśli jeszcze nie mamy numeru NIP lub REGON - staje się też wnioskiem o ich uzyskanie. Jeśli numery mamy, jest tylko wnioskiem o zarejestrowanie w bazie firm CEIDG.
PO DRUGIE: W Urzędzie Skarbowym należy złożyć formularz o nazwie VAT-R i wpłacić kwotę oscylującą wokół 200 złotych. Tym samym staniemy się płatnikiem VAT.
NASTĘPNIE: Musimy w ZUS-ie zgłosić swoje siebie i pracowników. Jeśli firma to nasze jedyne źródło dochodu musimy to zrobić za pomocą formularza ZUS ZUA. Jeśli nie jest -ZUS ZZA.
PONADTO: trzeba założyć rachunek bankowy, pieczątkę firmową, zastanowić się nad tym, czy chcemy sami prowadzić księgowość czy korzystać z firm zewnętrznych, nie wspominając o takich detalach jak wymyślenie nazwy firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz